Tanıtım yazısı fiyatları sitelere göre değişiklik gösterecektir. 10 TL’den 10 Bin TL’ye kadar yazı yayını yapan internet siteleri bulunmaktadır. Burada önemli olan fiyatlarından ziyade sizin ne kadar fayda göreceğiniz olacaktır.
Bir tanıtım yazısından fayda görmek için çeşitli kriterler vardır. Öncelikli olarak websitenizin mevcut bir link inşası varsa eğer, burada zarar görmüş, faydası gitmiş, silinmiş linkler yerine o değerde bir link alarak, websitenizin konumunu korumaya devam edebilirsiniz.
Bunun ana nedeni, her bir linkin kendine has özelliklerinin bulunmasıdır. Google bu değerlendirmeleri eskiden pagerank ile yaparken, günümüzde çok daha farklı kriterleri kullanmaya başlamış durumda.
En önemli kriteri google analiz verileri olup, sonrasında ise domain değeri, alexa durumu, sitenin güncelliği gibi bilinen araçlar üzerinedir.
Hangi Sitelerden Tanıtım Yazısı Almalıyım ?
Bu soruya en net cevabımız her siteden tanıtım yazısı alabilirsiniz. Almış olduğunuz tanıtım yazısından ziyade, almış olduğunuz sitenin değeri önemlidir. Şöyle düşünün, sizin anahtar kelimenize ulaşmanız için toplamda 100 link puanına ulaşmanız gerekiyor.
Size 1 puan katacak, 100 farklı siteden 100 link alarak, anahtar kelimede hedef noktaya ulaşabilirsiniz. Tabii ki her siteden gelen link 1 puan olmayacaktır. DA değeri ya da alexa değeri çok iyi olsa da, 0,1 puanlık linkte alabilirsiniz. Ya da çok ucuza alacağınız bir tanıtım yazısından size gelen linkin puanı 30 da olabilir.
Ahrefs gibi çeşitli araçlarda linklere puanlar verilmektedir. Verilen bu puanlar siteler üzerinde yapılan değer ölçümüne göre belirlenmiştir.
Ama sonuçta burada ki puanlarda linklerin kalitesini kısmen gösterse de net değildir. Çünkü google net bir arama motoru değildir. Sürekli güncellenen bir arama motoru olması nedeni ile çözümlenemez.
Bu nedenle belirlemiş olduğunuz bütçenize göre düzenli olarak tanıtım yazıları almalısınız.
Read MoreTanıtım yazısı oldukça önemli bir konudur. Çünkü yazılacak yazı sizi tanıtacak ve okuyanlar için önemli bir referans olacaktır.
Bazı yazılar dümdüz yazılarak, sadece içerisinde bulunan anahtar kelimelere link alınmaktadır. Bu tamamı ile yanlıştır.
Doğru bir tanıtım da, okuyucuya yol göstermelisiniz. En basit anlatımı ile “kırtasiyeden kalem al gel” demek yerine, “100 metre ileride sağda bulunan kırtasiyeden kalem al gel” demek daha farklıdır. Hayatınızın bir çok farklı alanında bu gibi örnekler ile karşılaşabilirsiniz.
Okuyuculara yol göstermek ya da soranlara neler elde edeceğini anlatmak, hazırlayacağınız yazılar ile mümkün olacaktır.
Tanıtım Yazılarında Net Olun !
Bir çok nakliyat firması hazırlamış oldukları tanıtım yazılarında, her türlü hizmeti verdiklerini beyan ederler. Vermedikleri hizmetleri dahi veriyor gibi göstererek, müşteriyi mağdur ederler.
Rakipleriniz ile yarışmak istiyorsanız eğer, hizmetlerinizi net olarak anlatmalısınız. Bu da tam anlamı ile sizden hizmet almak isteyenlerin kafalarında ki soru işaretlerini cevap bulacaktır.
Tanıtım Yazılarının SEO Uyumlu Olması
Yazınızı gerçekçi, doğru bir şekilde hazırladıysanız eğer, artık geriye bu yazıdan tam verim almak gelir. Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi, dümdüz bir yazı içerisinde bir kaç link size fayda getirmeyecektir. Yazınızı hazırlarken, mutlaka ama mutlaka firmanızdan bahsetmelisiniz.
Nakliyat firması iseniz ve evden eve nakliyat ile ilgili bir yazı hazırladıysanız eğer, okuyuculara da yol göstermelisiniz. Yani yazıda internet site adresiniz mutlaka olmalı. Sadece anahtar kelimelere değil, önemli cümleleri de kalın, italik vs. yapabilirsiniz.
Diğer yazılarımızı da okuyarak, daha etkin bir şekilde bu çalışmaların avantajlarını da öğrenebilirsiniz.
Read MoreBir çok webmasterin en büyük sorunlarından biri de sitelerinde kaç adet anahtar kelime kullanmaları gerektiğidir. Siteniz büyük bir portal olabilir ve bir çok kesime hitap etse de, sizler anahtar kelimenizi çok fazla seçerek, siteyi karmaşa içerisinde sokmamalısınız. Örneğin bir forum sitesinde, yüze yakın kategori vardır ve hepsi başlı başına bir anahtar kelime statüsündedir. Ama forum sitesi sadece ağırlık verdiği konuya göre anahtar kelime belirler. Mesela “webmaster forumu” anahtar kelime olarak, “komik resimler” seçmez.
Sektörel Anahtar Kelimeler
Sizde büyük bir portal sitesi yapabilir ve bunun içerisine yemek tarifleri, haberler, videolar, resimler, koyabilirsiniz. Ama seçeceğiniz anahtar kelime, ağırlık vereceğiniz yöne göre olmalı. Siz “teknoloji haberleri” ile ilgili bir site yapıp, yan kategoriler olarak video, resim koyabilirsiniz ama bunların hepsini anahtar kelime yapamazsınız. Ancak teknoloji haberleri, teknoloji bilgileri, teknoloji gelişmeleri gibi anahtar kelimeler belirleyebilir ve bu sayede yoğunluğunuzu bu yöne vererek, alternatif kategorilerinize de hit gelmesini ve sitenize giren ziyaretçilere daha iyi hizmet vermek için kullanabilirsiniz.
Özellikle şunu da belirtelim ki, insanlar arama motorlarını kullandıkça, kendilerine göre sorgu sistemleri geliştirebiliyorlar. Örneğin evini taşıyacak biri için, İstanbul nakliyat, İstanbul evden eve nakliyat, evden eve nakliyat İstanbul gibi kelimeler ana kelimedir. Bunun yanında, fiyatları, firmaları, hizmetleri, sitesi gibi anahtar kelimeler ise alt anahtar kelime grubuna girer.
Bunun daha da ötesinde arama yapanlar da vardır. “İstanbul evden eve asansörlü taşıma nakliyatçıları” gibi.. Bu bir anahtar kelime değil, arama türüdür. Arama türlerini de geliştirerek, bunlar için de sayfalar oluşturabilirsiniz.
Read More